Орієнтовні вправи для
розвитку дихання
1. Руки вгору, вниз, промовляти
звуки „Ш”, „Ж”, видихаючи повітря.
За рекомендацією Є.В.Давиденка:
1. В. п. – стати рівно, руки вниз.
1-2 – руки в сторони – вдихнути, 3-4 –
різко обняти себе руками за плечі – видихнути. Повторити 3-4 рази.
2. В. п. – стати рівно, руки вниз.
1-2 – руки в сторони – вдихнути, 3-4 –
присісти, обняти руками коліна – видихнути. Повторити 3-4 рази.
3. Вдихнути широко відкритим ротом,
видихнути носом. Повторити 4-5 разів.
4. Дихання через одну ніздрю:
вдихнути носом – одна ніздря притиснута пальцем, видихнути ротом. Повторити 3-4
рази.
Комплекс вправ
гімнастики для очей
1. Швидко покліпати очима, заплющити очі
та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4 -5 разів.
2. Міцно замружити очі. Порахувати до 3,
відкрити очі та подивитися вдалечінь. Порахувати до 5. Повторити 4 – 5 разів.
3. У середньому темпі проробити 3 – 4
кругових рухів очима в правий бік, стільки ж само - у лівий. Розслабивши очні
м’язи, подивитися вдалечінь – на рахунок 1 – 6. Повторити 1 – 2 рази.
4. Витягнути руку вперед. Подивитися на
вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1 – 4. Потім перенести погляд
вдалечінь на рахунок 1 – 6. Повторити 4 – 5 разів.
Вправи для профілактики короткозорості
1. В. п. – ноги на ширині плечей, руки в
боки.
Кругові рухи руками вперед і назад. Весь
час стежити за кінчиком великого пальця. Повторити 3-4 рази.
2. В. п. – сісти на стілець.
Замружити і відкрити очі. Повторити 3-4
рази. Виконувати в середньому темпі.
Фізкультхвилинки з
віршованими текстами
1. Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій уклоніться
За щасливий день вчорашній.
Всі до сонця потягніться,
Вліво, вправо нахиліться,
Веретенцем покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте
І за парти тихо сядьте.
2. Хто ж там, хто вже так втомився,
І наліво
нахилився?
Треба дружно всім
нам встати (вийти
із-за парт)
Фізкультпаузу
почати.
Сонце
спить, небо
спить
(очі закриті долонями)
Навіть вітер не
шумить.
(присісти)
Рано-вранці сонце
встало
(відкрити очі, встати, підняти голови,
Всіх промінням
привітало.
піднятися на носки, руки підвести
угору, розвести в сторони, підвести
угору, помахати руками)
Хмарка сонечко
закрила
Слізки срібні
зронила.
(
закрити обличчя руками)
Ми ті слізки
пошукаємо,
У травичці
позбираємо.
(присідання)
3. Всі піднесли руки –
раз!
Раз! – і вгору, два! – і вниз
На носках стоїть
весь клас.
На сусіда не дивись.
Два – присіли,
руки
вниз,
Будемо дружно ми вставати,
На сусіда
подивись.
Щоб ногам роботу дати.
3. Раз! Два! Час
вставати:
Будемо відпочивати.
Три! Чотири! Присідаймо,
Швидко втому проганяймо.
П’ять! Шість! Засміялись,
Кілька раз понахилялись.
Зайчик сонячний до нас
Завітав у вільний час.
Будем бігати, стрибати,
Щоб нам зайчика впіймати.
Прудко зайчик утікає
І промінчиками грає.
Сім! Вісім! Час настав
Повернутись нам до справ.
4. Ми берізки і кленці.
В нас маленькі стовбурці.(Встати)
Ми в стрункі стаєм рядки.
Виправляєм гілочки. (Руки поставили перед
собою)
Ледь зіп’ялись з корінців,
Дістаємо промінців.(Руки підняти вгору)
Ми стискаєм їх вогонь
В зелені своїх долонь. (Стискають кулачки)
Хилять свіжі вітерці
Вліво-вправо стовбурці. (Нахили тулуба)
Ще й верхівки кожен ряд
Нахиля вперед-назад. (Вправи для шиї)
5. Виростем великими (діти стають на
пальці ніг, руки вгору).
Яблук нарвемо ( імітують зривання яблук
обома руками).
В кошики великі (розводять руки в
сторони).
Ми їх складемо ( присідають, імітуючи
складання яблук).
6.Раз – підняти руки вгору,
Два –нагнутися додолу,
Не згинайте, діти, ноги,
Як торкаєтесь підлоги,
Три, чотири – прямо стати,
Будем знову починати.
Хто зуміє присідати
І ногам роботу дати?
Раз – піднялись, два – присіли,
Хай мужніє наше тіло.
Хто втомився присідати,
Може вже відпочивати.
Руки в боки, руки так,
Руки вгору, як вітряк.
7. Ми писали, ми трудились,
Наші руки вже стомились,
А щоб гарно написати,
Треба пальці розім’яти.
Руки кілька раз тряхнемо
І писати знов почнемо,
Відпочивши дружно враз
Приступив до праці клас.
8. Столярки-молодці,
Тешуть столики й стільці.
Пилочками чики-чики,
Молотками туки-туки.
Чик-тук-туки, чик-тук-туки,
В нас до праці здібні руки.
9.Раз, два - усі пірнають,(Присідання)
Три, чотири – виринають,
П”ять, шість - на воді (Рухи руками)
Кріпнуть крильця молоді,
Сім, вісім, що є сили –
Всі до берега приплили,(Руки на поясі,
ходьба на місці)
Дев’ять, десять – розгорнулись,
Обсушились, потягнулись,
І розбіглись, хто куди. (Сісти за парти).
10. Трава низенька-низенька, ( Всі
присіли)
Дерева високі-високі.(Піднімають руки
вгору)
Вітер дерева колише-гойдає(Обертаються)
То вліво, то вправо нахиляє (Нахил вправо,
вліво)
То вгору, то назад, (Потягуються вгору,
назад)
То вниз нагинає. (Нагинаються вперед)
Птахи летять – відлітають, (Махають руками)
А учні тихенько за парти сідають.(Всі
сідають).
11. Щось не хочеться сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки.
Вище руки підніміть,
А тепер їх опустіть.
Плесніть, діти, кілька раз,
За роботу, все гаразд.
Орієнтовні вправи для
фізкультхвилинок
1. Вихідне положення - сидячи на стільці,
руки вздовж тіла розслаблено. 1 – нахил голови назад, 2 – нахил голови вперед.
Вправу виконувати повільно, спину тримати рівно, голову нахиляти як можна далі.
2. Вихідне положення – ноги на ширині
плечей, руки вбоки. Кругові рухи руками вперед і назад.
3. Вихідне положення - сидячи на стільці,
руки до плечей, лопатки з’єднати. 1 – 2 – нахил вправо, 3-4 – нахил вліво.
4. Вихідне положення – руки на плечі.
Відставити праву ногу назад на носок, руки підняти вгору, прогнутися,
подивитися на кисті рук, повернутися у вихідне положення. Те саме, починаючи з
лівої ноги.
5. Вихідне положення – руки на поясі.
Повернути тулуб наліво, руки в бік долонями вгору, повернутися у вихідне
положення. Те саме, але в інший бік.
6. Вихідне положення – основна стійка.
Підняти вперед праву ногу, зігнуту в коліні. Руками притиснути коліно до
грудей, повернутися у вихідне положення. Те саме, починаючи з лівої ноги.
7. Вихідне положення – основна стійка.
Поставити праву ногу вперед на носок, підняти руки вперед, стискуючи і
розпрямляючи пальці. Праву ногу в бік, руки в сторони, продовжуючи стискувати і
розпрямляти пальці. Приставити ногу, опустити руки. Те саме, починаючи з лівої
ноги.
8. Рухи тулуба вправо-вліво, вперед-назад,
навколо своєї осі.
9. Згинання і розгинання ніг, вставання із
сидячого положення і повернення у вихідне положення.
Література
1. Бойченко Т. та інші. Як
виростити дитину здоровою: Посібник для батьків учнів молодшого шкільного віку.
– К.: Прем’єр-Медіа, 2001. – 204 с.
2. Запорожець А.В. Значение ранних
периодов детства для формирования детской личности// Принцип развития в
психологии. – М., 1978.- С.263.
3. Коростелев Н.Б.Воспитание
здорового школьника: Пособие для учителя/ Под ред. В.Н.Кардашенко. – М.: Просвещение,
1986. –С.16-17
4. Методические рекомендации по
организации воспитательной работы с учащимися шестилетнего возраста в условиях
продленного дня и в школах-интернатах.-К., 1986. – С.81- 86.
5. Савченко О.Я. Дидактика
початкової школи: Підручник для студентів педагогічних факультетів- К.: Абрис,
1997. –С. 291.
Немає коментарів:
Дописати коментар